قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/04/20 18:01 | کد خبر : 1922
از خونه به خونه تا فولاد و ملوان...

بررسی عملکرد اسکوچیچ در فوتبال ایران

در بررسی آمار عملکرد دراگان اسکوچیچ، سرمربی جدید تراکتور، نکات و موارد جالبی دیده می شود که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

دراگان اسکوچیچ,تراکتور,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، باشگاه تراکتور عصر روز گذشته دراگان اسکوچیچ را به عنوان سرمربی فصل جدیدش معرفی کرد. حضور سرمربی سابق تیم ملی ایران روی نیمکت تراکتور واکنش های مثبت و منفی زیادی به همراه داشت. او که پیش از قبول هدایت تراکتور، با تیم ملی زیر 21 سال کرواسی نتایج ضعیفی کسب کرده بود، کارنامه قابل تاملی در فوتبال ایران دارد.

به همین بهانه می خواهیم عملکرد این مربی را در طول دوران حضورش در عرصه باشگاهی فوتبال ایران مورد بررسی قرار دهیم:

اولین حضور؛ آشیانه قوهای سفید

درگان اسکوچیچ در سال ۹۲ با تیم ملوان وارد لیگ برتر ایران شد. او در ۳۱ بازی سرمربی این تیم بود و ۱۴ برد ، ۶مساوی و ۱۱باخت کسب کرد.

دومین تیم؛ با ثبات ترین تیم

وی بعد از جدایی از ملوان به تیم فولاد خوزستان پیوست. اسکوچیچ در فولاد با ۷۶۹ روز و ۶۹ بازی بیشترین دوران مربیگری با یک تیم را ثبت کرد. او از ۶۹ بازی ۲۶برد، ۱۸ مساوی و ۲۵ باخت کسب کرد.

حضور ناموفق در دسته یک

اسکوچیچ در سومین حضور خود در لیگ برتر نه بلکه در دسته یک سکاندار تیم خونه به خونه بابل شد. او با وجود کسب آمار ۱۰ برد ، ۵مساوی و ۲باخت از ۱۷ بازی نتوانست با این تیم به لیگ برتر صعود کند.

آخرین تیم با چاشنی تیم ملی

اسکوچیچ در آخرین حضور خود در لیگ برتر سرمربی تیم صنعت نفت آبادان شد. او از ۲۰ بازی ۹ برد ، ۶ تساوی و ۵ باخت کسب کرد. اسکو در اواخر فصل و باوجود شانس کسب سهمیه آسیایی بعلت مشکلات شخصی از این تیم جدا شد. در حالی که بعدا مشخص شد مشکلات شخصی وی دعوت مدیران فدراسیون برای سکانداری تیم ملی است.

دستمزد متفاوت در دو سوی مرز

دراگان اسکوچیچ با دریافت ۶۵۰ هزار دلار در تیم ملی ایران دستمزد قابل توجهی دریافت میکرد و در این قرارداد بند عدم پرداخت مالیات نیز وجود داشت. حال بعد از به بن بست خوردن مذاکرات باشگاه پرسپولیس و اسکوچیچ در مبلغ یک میلیون دلار قطعا باشگاه تراکتور رقم قابل توجهی را به این مربی پرداخت کرده است. مربی که به گفته رسانه های کروات در تیم ملی ب کرواسی رقم صدهزار دلار دریافت می کرد.

کد خبر 1922


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید