قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/04/14 18:01 | کد خبر : 1864
بهترین نه اما پر از بالقوه‌های آینده‌دار…

بدمینتون تبریز: راکدِ پر استعداد!

بدمینتون تبریز با دوران اوج خود فاصله گرفته‌ است.

بدمینتون,بدمینتون آذربایجان‌شرقی,تیم مردان میلاد تبریز,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، بدمینتون آذربایجان‌شرقی در سال‌های نه چندان دور روزگار خوبی داشت. اخیراً اما حداقل از حیث تیمداری وضعیت چندان جالبی بر بدمینتون استان حاکم نیست.

ولو اینکه بدمینتون ورزش اول تبریز نیست، اما شهر اولین‌ها ستاره های پرتعدادی را پیشکش تیم‌ملی کرده است؛ فاطمه مونس‌خواه، آیسان زارعی و مبینا سالاری نمونه بارز هستند.

در سالیان نه چندان دور تیم بدمینیتون میلاد تبریز با مالکیت بهزاد مبارکی، رئیس هیات استان اداره می‌شد. تبریزی‌ها بین سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ با ۳ قهرمانی پی‌درپی در لیگ برتر بانوان به غول بلامنازع ایران تبدیل شده‌اند. تیم مردان میلاد تبریز که بعد ها تشکیل شد و دوامی نداشت، به گرده پای تیم بانوان نرسید اما به فرصتی برای پرورش استعداد های بدمینتون تبریز تبدیل شد.

تیم میلاد تبریز در سال ۱۴۰۲ به طرز ناباورانه‌ای ناپدید شد. تیمی با سه عنوان قهرمانی متوالی در بالاترین سطح بدمینتون بانوان ایران به یکباره به واژه بی‌رحم و آشنای ورزش ایران "انحلال" برخورد کرد.

حتی اگر اهل بدمینتون نباشید؛ با نگاهی گذرا به مجموعه امام علی (ع) در وزیر آباد محله قطران تبریز، به راحتی استعدادهای کم نظیر این شهر را خواهید دید. افرادی که زندگی‌شان را وقف توپ ساخته شده از پر و راکت کرده‌اند.

با این حال گویا بدمینتون دوباره در تار و پود شهر اولین‌ها گم شده است. تنها یک شوک مثبت و تبدیل نیروی بالقوه استعدادها، به بالفعل و تیمداری، عرصه را برای استعداد های بدمینتون این شهر دوباره ایده‌آل خواهد کرد.

کد خبر 1864


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید