قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/04/12 13:21 | کد خبر : 1837

تیم ملی فوتبال ترکیه برای راهیابی به جمع هشت تیم نهایی یورو 2024 باید از یک سد غول‌کش رد شود.

تیم ملی ترکیه,تیم ملی فوتبال ترکیه ,یورو۲۰۲۴,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، در آخرین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های اروپا (یورو۲۰۲۴) دو تیم‌ ترکیه و اتریش از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه لایپزیگ به مصاف هم خواهند رفت.

شاگردان وینچنزو مونتلا برای صعود به جمع هشت تیم نهایی کار سختی در پیش دارند؛ آنها باید از سد حریفی بگذرند که غول کش مرحله گروهی نام گرفت و با غلبه بر لهستان و هلند از گروه مرگ صعود کرد.

دو تیم تا بحال ۱۷ بار به مصاف هم رفتند که ۹ برد برای اتریش و  ۷ برد برای ترکیه ثبت شده است؛ یک بازی نیز با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است.

بهترین برد اتریش مقابل ترکیه در آخرین دیدار دو تیم با نتیجه ۶ _ یک  بوده است. بهترین نتیجه ترکیه مقابل این تیم نیز در سال ۲۰۰۱ و با نتیجه پنج_ صفر رقم خورده است.

در پنج دیدار رودر روی اخیر، دو برد برای هر تیم و یک تساوی رقم خورده است. ترکیه در پنج بازی اخیر خود ۲برد ، ۲ باخت و یک‌تساوی کسب کرده است. اتریش در ۵ بازی اخیر خود ۳ برد ، یک تساوی  و یک‌باخت کسب کرده است.

در نظرسنجی ها از هواداران، شانس برد اتریش ۵۶ ، درصد برد ترکیه ۳۶ درصد و احتمال رفتن تساوی در وقت قانونی و کشیدن به ضربات پنالتی ۵ درصد رای آورده است.

هاکان چالهان اوغلو _ صامت آکایدین از ترکیه و پاتریک وایمر از اتریش محرومین این دیدار هستند. دیدار ترکیه و اتریش در ورزشگاه ۴۷ هزارنفری رد بول آرنا شهر لایپزیگ برگزار خواهد شد . برنده این دیدار به مصاف برنده دیدار هلند_ رومانی خواهد رفت.

کد خبر 1837


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید