قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/04/01 19:15 | کد خبر : 1736
به استقبال جذاب‌ترین بازی فردای یورو ۲۰۲۴

ترکیه-پرتغال؛ انتقام بگیرید، رونالدو قفل است!

غلبه بر پرتقال صعود ترکیه از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ را به عنوان صدرنشین گروه F مسجل می‌سازد.

تیم ملی ترکیه,تیم ملی فوتبال ترکیه,تیم ملی پرتقال,آردا گولر,کریستیانو رونالدو,یورو۲۰۲۴,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، ترکیه در دومین دیدار خود در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ از ساعت ۱۹:۳۰ فردا (شنبه) با قضاوت فلیکس زوایر به میزبانی ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک به مصاف پرتغال خواهد رفت.

شاگردان وینچزو مونتلا هفته نخست رقابت ها را دست پر پشت سر گذاشتند و برتری ۳ بر یک برابر گرجستان، آن‌ها را به صدرنشین گروه F تبدیل کرد.


در سمت مقابل هم پرتغال با گل دیرهنگام فرانسیسکو کنسنسائو از تساوی برابر چک گریخت و در رتبه دوم قرار گرفت.

۲ تیم تاکنون ۹ بار به مصاف هم رفتند که ۷ برد سهم پرتغال و ۲ پیروزی از آن ترکیه شده است. همچنین ۲۸ توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده که ۱۹ گل برای پرتغال و ۹ گل برای ترکیه به ثمر رسیده است.

این چهارمین پیکار ترکیه و پرتغال در جریان بازی‌های یوروست و هر ۳ تقابل قبلی در سال‌های ۱۹۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸ به ترتیب با نتایج .یک بر صفر و ۲ بر صفر (۲) با برتری پرتقال همراه بوده است.

آخرین رویارویی ترکیه و پرتغال به مرحله پلی آف صعود به حام جهانی بر می‌گردد جایی که ترک‌ها نتیجه را ۳ بر یک به یاران کریس واگذار کردند و از حضور در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان باز ماندند.

طلسم CR7!

نکته جالب اینکه کریستیانو رونالدو که در این یورو هم نگاه‌ها را به خود معطوف کرده هیچ‌گاه موفق به بازگشایی دروازه ترک‌ها نشده است. او برابر ترکیه با ۲ چالش روبه رو خواهد بود؛ گلزنی در یورو ۲۰۲۴ و شکست طلسم دروازه ترکیه!


انگیزه ویژه گولر

حالا هر حرکت پا به توپ آردا گولر برای بینندگان یورو میخ کوب کننده‌ است. شلیک دیوانه‌وار او بود که گل دوم ترکیه در دیدار قبلی را به ارمغان آورد. ستاره مادریدی‌ها که از او به عنوان آینده فوتبال ترکیه یاد می‌شود؛ طبعاً انگیزه بالایی برای دیدار با پرتغال دارد و باید دید دومین گل جوان ۱۹ ساله ترک‌تبار به تور پرتغال می‌چسبد یا نه.

ترکیه برای انتقام دیدار مقدماتی جام‌جهانی که زخم کاری را بر پیکرش جای گذاشت به میدان می‌رود و پرتغال هم که مقابل چک هیچ نشانه‌ای از مدعی بودن نداشت می‌خواهد با غلبه بر ترکیه در قواره یک مدعی ظاهر شود. از طرفی ترکیه تا به حال پرتغال را در یورو شکست نداده و این یک اهرم انگیزه برای شاگردان مونتلا به شمار می‌رود. به هر حال باید منتظر بود و دید دوئل جذاب شنبه شب بلاخره با چه نتیجه‌ای همراه خواهد شد!؟

کد خبر 1736


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید