قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/03/10 16:21 | کد خبر : 1465
تراکتور به چهارمی رضایت داد!

آخرین امیدهای تراکتور برای آسیا؟

سعید مظفری‌زاده، مدیر تیم تراکتور، درباره امید به کسب سهمیه آسیایی و ماندن ریکاردو آلوز در تیم صحبت کرد.

تراکتور,سعید مظفری زاده,سپاهان,ریکاردو آلوز,

به گزارش"ورزش آذربایجان",به نقل از فرهیختگان تیم تراکتور که از ابتدای فصل با هدف کسب سهمیه یا عنوان قهرمانی وارد مسابقات شد نتوانست در لیگ برتر به هیچ‌یک از اهداف خود دست پیدا کند. بعد از جدایی پاکو خمز هرچند تنش‌های بین او و باشگاه تراکتور به پایان رسید اما اتفاق خوبی برای تراکتور رقم نخورد؛ چراکه آنها رفته‌رفته با اهداف خود فاصله گرفتند و حالا که تنها یک هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر باقی‌مانده، چهارم شده و یک بازی تشریفاتی در پیش دارند.

امید برای کسب سهمیه

 «امیدوارم بودیم نه‌تنها سهمیه بگیریم بلکه رتبه خود را در جدول رده‌بندی نیز تغییر دهیم، اما با وجود پیروزی در بازی مقابل ملوان موفق نشدیم به این مهم دست پیدا کنیم‌. البته هنوز یک هفته دیگر از رقابت‌ها باقی مانده و هرچند بازی هفته پایانی بین ما و صنعت نفت یک بازی تشریفاتی است و تاثیری در سرنوشت دو تیم ندارد اما برای یک بازی خوب به میدان می‌رویم تا با کسب نتیجه مناسب لیگ را به پایان برسانیم. به نظر می‌رسد سرنوشت ما با چهارمی در لیگ برتر به پایان رسیده است. البته نباید فراموش کنیم با وجود همین جایگاهی که داریم همچنان شانس کسب سهمیه برای ما وجود دارد. از این رو ما به‌هیچ‌وجه ناامید نیستیم.»

واگذاری در آستانه کسب سهمیه

«در مورد بحث کلان و باشگاه‌داری نمی‌توانم اظهارنظر کنم؛ چراکه زنوزی خودش اظهارنظر کرده و از طریق رسانه باشگاه منعکس شده است. از آنجا که یک باشگاه حرفه‌ای هستیم براساس اصول خود برنامه‌ها را پیش می‌بریم و بحث واگذاری و مسائلی از این قبیل که اخیرا مطرح شده خللی در کار باشگاه ایجاد نمی‌کند. باشگاه تراکتور حرفه‌ای عمل می‌کند و در تمام زمینه‌ها و لحظات کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. بازیکنان ما به مساله مالکیت و مدیریت کلان توجهی ندارند. اصلا این مسائل ارتباطی به بازیکنان و کادر فنی ندارد. بازیکنان در چهارچوب تعهدی که دارند کارشان را انجام می‌دهند و اتفاقا با‌انگیزه هستند و طی هفته‌های اخیر با نشاط تمرین کردند. هدف ما این بود که جایگاه تیم را ارتقا ببخشیم و حتی در بازی با پیکان نیز قصدمان پیروزی بود اما موقعیت‌ها به گل تبدیل نشد. من معتقدم اتفاقات اخیر تیم را بی‌انگیزه نکرده و ما در بازی‌هایی که طی هفته‌های گذشته انجام دادیم همه تلاش‌مان را برای برنده شدن به کار گرفتیم. در بازی گذشته نیز موفق به شکست ملوان شدیم اما درنهایت بخت با ما یار نبود؛ چراکه حریف نیز در بازی خود برنده از زمین خارج شد.»

واگذاری یا انتخاب مربی فصل بعد 

«باشگاه حرفه‌ای در چهارچوب حرفه‌ای کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. هیچ شکی نیست که‌ تراکتور در شرایط فعلی نیز کار خود را پیش می‌برد. البته من اعتقاد ندارم که یک بازیکن به تنهایی و متفاوت با سایرین، نقش تعیین‌کننده در سرنوشت تیم خود داشته باشد. از نظر من هیچ تیمی وابسته به یک نفر نیست و همه بازیکنان به‌عنوان یک تیم برای ما ارزشمندند. با این حال آنهایی که قرارداد دارند به کارشان با ما ادامه خواهند داد و با نفراتی که قراردادشان تمام شده در صورت صلاح دید کادر فنی تمدید می‌کنیم و اگر قراردادی تمدید نشود، بازیکن طبق روال عادی جدا می‌شود. ما همین حالا هم از همه بازیکنانی که در فصل اخیر برای این باشگاه زحمت کشیدند، چه آنها که می‌خواهند بمانند و چه آنها که قرار است جدا شوند، تشکر می‌کنیم. با این حال اطمینان می‌دهم که در باشگاه ما هنوز هیچ‌چیز به‌طور کامل مشخص نیست. درنتیجه پس از آخرین هفته از رقابت‌های لیگ برتر در مورد ادامه همکاری با بازیکنان یا جدایی احتمالی برخی نفرات تصمیم‌گیری می‌شود. هنوز یک سال دیگر از قرارداد آلوز با ما باقی مانده و با بقیه بازیکنان خارجی و داخلی که قرارداد ندارند براساس نیاز و سیاست کادر فنی همکاری می‌کنیم. مشخص شدن وضعیت سرمربی نیز یک قسمت از کار است. باشگاه برنامه‌ریزی خود را کرده و این‌طورها هم که فکر می‌کنید وضعیت ما نامشخص نیست. در مورد مربی تمهیدات لازم را اندیشیده و پیش‌بینی کردیم و براساس آنچه تصمیم اعضای هیات‌مدیره باشگاه بوده، کار را پیش می‌بریم. انتخاب سرمربی در حوزه کاری من نیست و به هیات‌مدیره مربوط می‌شود. از این رو درخصوص سرمربی فصل بعد نمی‌توانم اظهارنظر کنم.»

واکنش به برخی اتهامات: برایم ارزشی ندارد

«من به حرف‌هایی که ارزش جواب دادن ندارند، توجهی نمی‌کنم. اینکه دیگران چه فکری می‌کنند و چه قضاوتی دارند برای خودشان محترم است اما برای من ارزشی ندارد و به آن توجه ندارم. از طرفی قبول دارم شرایط داوری فعلا ملتهب است؛ چراکه وقتی قرار است یک کار درست انجام شود همه شرایط باید مهیا باشد اما متاسفانه آن ابزار و لوازم کار خوب در مورد داوری وجود ندارد. اگر می‌خواهیم داوری درست شود باید به شکل حرفه‌ای به آن بپردازیم و نمی‌شود در قالب یک مصاحبه به آن پرداخت. باید ریشه‌ای به این موضوع پرداخت و باید ببینیم چه دلیلی دارد که داوری ما که زمانی جایگاهی بسیار خوب در آسیا داشت، در جایگاه فعلی قرار گرفته و چه دلیلی دارد که این حواشی در آن به وجود آمده است؟»

کد خبر 1465


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید